lunes, 28 de noviembre de 2011

¿Conoce ústed las consecuencias del acto que acaba de cometer?

Aquesta tarda anava a una nova adreça... jo no sóc gaire bona amb l'orientació... de fet, sempre hauria de reservar 20 minuts per recuperar el temps que trigo donant voltes.

Justament avui, sobre la moto, estava rumiant si m'havia equivocat de carrer quan m'ha començat a sonar el mòbil... jo anava molt lenta, però tenia la musiqueta al cap (normalment no tinc el so posat però...) i anava mirant cap al costat esquerre (suposadament el carrer que buscava realment estava allà).

I llavors ha estat quan ho he vist, al passar... per sobre de l'esquena, una llum vermella... no m'ho he pogut ni creure! Per sort, no hi havia cap cruïlla, era un d'aquests semàfors dobles... però quan estava frenant he vist unes altres llums... dobles i blaves....

I un cop han estat al meu costat, els mossos m'han demanat que em parés després del següent semàfor. He parat, i un d'ells ha sortit del cotxe i m'ha preguntat si sabia perquè m'havien fet aturar. Li he dit que sí, que ho sabia... i m'ha preguntat: ¿Conoce ústed señorita las consecuencias del acto que acaba de cometer? Jo he assentit amb el cap i li he dit: Accidentes? Muerte?

Llavors ha posat mitja cara rara i m'ha demanat el carnet, la veritat és que em recordava al meu cosí i era com si aquell mosso ja el conegués. M'he tret el casc i li he donat. Quan marxava m'ha dit que una denúncia per saltar-se un semàfor eren 200 euros de multa i tres punts del carnet.

M'ha quedat el dubte si aquell noi esperava la resposta de la pèrdua dels punts i els euros de multa o pel contrari li ha semblat normal la meva resposta. I és que no sap amb qui s'ha topat... amb la moto-cotxe per excel·lència. Una persona que en baixar de la seva primera pràctica de cotxe estava tremolant i li va dir al profe que estava dins d'una màquina de matar.

La veritat és que el discurs final del mosso sobre els molts accidents que veu, i els peus amputats no calia... jo ja estava prou inspirada en les possibilitats finals d'un esdeveniment fatal... gairebé m'agafa un atac d'ansietat quan he tornat a pujar a la moto.

Barcelona és la ciutat europea amb més motos i ciclomotors: un terç del seu parc automobilístic són vehicles de dues rodes.

Saltar-se un semàfor en vermell és la primera causa d'accidents de moto a Barcelona: el 26% dels sinistres amb ferits tenen lloc per aquesta infracció. Després, la manca d'atenció –en el 20% dels casos– i l'excés de velocitat, en la mateixa proporció. En total, l'error humà està darrera del 95% dels accidents de motos, enfront el 4% de la via i a l'1%, determinats pel vehicle.

Aquestes dades han estat extretes del següent lloc web, on es publiquen resultats d'un estudi realitzat al 2002.

1 comentario:

  1. S'ha d'anar al tantu amb la moto, si. Jo circulo en Vespa, i m'he endut més d'un "sustu"...
    petó

    ResponderEliminar