domingo, 26 de abril de 2015

Rodó de vedella al forn


Quan em porten la carn de vedella de ca la Quintana em demanem que triï com vul, el tall... i, entre d'altres, acostumo a demanar tall rodó. I cada cop busco per internet una recepta de com cuinar-lo...

Aquesta és la foto del que va quedar de tall rodo quan em vaig enrecordar de fer la foto. Aquest cop... me la guardaré... doncs va quedar absolutament deliciós.

La recepta que vaig seguir la vaig trobar a El fogons del pare i els estic molt agraïts... només em vaig quedar amb la cocció en dos temps, que implica una primera cocció a alta temperatura (la carn es segella) i una segona, llarga, a més baixa temperatura (on els sucs es queden a l'interior i es va fent lentament). La carn va quedar exquisita i supertendre!


Per fer unes quatre raccions cal un tall rodó de vedella d'un quilo i quart... quart amunt quart avall... un parell de grans d'all, farigola, sal grossa, pebre negre en gra, sal i oli.

Pas 1: En un vas posem els alls pelats i tallats petit, sal grossa, fulles de farigola, oli i pebre negre. Ho matxaquem bé i untem el tall rodó amb la barreja. Ho deixem reposar.

Pas 2: Un cop hem escalfat el forn a 230º posem la carn a dins. S'ha de calcular uns 15 minuts a màxima temperatura per quilo de carn (jo aquest cop vaig deixar-la uns 25 minuts). Apaguem el forn i sense obrir la porta deixem que continui la cocció amb la calor residual.

I ja està... Bon profit!! :D

No hay comentarios:

Publicar un comentario