lunes, 20 de agosto de 2012

Calamars farcits

Les coses que té anar de vacances és que de tant en tant has d'anar fent un "barrido" de nevera per tal d'evitar que certs aliments comencin a caminar sols... i si aquests aliments tenen potes... raó de més per fer-ho!

Així doncs... l'altre dia vaig disposar-me a fer... calamars farcits... seguint el meu costum, la meva tradició... vaig buscar per internet alguna recepta "apanyá" per tunejar i fer-la meva.

I aquí us deixo els passos que vaig seguir... advertència... va quedar molt bo però va ser laboriós... una bona excusa per gaudir cuinant i ja de pas, deixar reposar la pell de sal, sol i aigua... :)

Pas número 1: netejar els calamars... tot el que us puguin treure a la peixateria... PERFECTE!! I sinó, la cosa consisteix en treure el pellejo aquest com lilaci i la boca (aquesta part es llença)... treure les aletes i les potetes (aquesta part es trosseja perquè formarà part del farcit). Al web parlava de donar la volta els calamars per netejar ben bé l'interior... jo no vaig ser capaç (no per falta d'escrúpols... i és que si ho proveu veure-ho que és molt complicat)... així doncs, s'ha de treure la baina transparent, i tota aquella com pelusa-gelatina blanca (és una mica disgusting però el que s'ha de fer, s'ha de fer).


Un cop nets, es deixen a la nevera (perquè elaborar el farcit té el seu què).

Pas número 2: el farcit... jo vaig aprofitar bacó i uns carbassons ja sofregits (amb una mica de ceba) que hi havia per la nevera. Així doncs, vaig cremar un parell d'alls petits i filetejats (sí, sí... cremar... però va ser un accident... tot i així va quedar molt bo, així que explico, sense saltar-me res cada detall d'aquesta recepta), vaig afegir ceba i un cop daurada afegim el bacó, i després les potetes i les aletes fetes petit... i un cop tot ja té un color de fet, vaig afegir el carbassó (que ja estava fet) i ho vaig barrejar. Simultàneament vaig fer dos ous durs, i un cop tot una mica refredat, ho vaig barrejar... i ja tenim el farcit.


Pas número 3: farcir. Ninonanoninonano... cullereta petita... per molt gran que sembli la boca del calamar... més val assegurar i anar passet i passet! I així, amb paciència, anar emplenant els calamars... per cert, no us passeu embotint-los... el motiu.... és que poden explotar... de fet, 2 de 3 (i no parlo de cap castell... també seria un castell una mica minimalista) calamars van rebelar-se explotant... no va ser dramàtic perquè estava tant embotit que la major part del farcit es va quedar dins però veure com vomita part del farcit (després de tanta estona de preparació) fa patir! I és que també heu de tenir en compte que els calamars s'acaben encongint!


Pas número 4: fer el calamar. Jo vaig aprofitar l'oli del carbassó sofregit per marcar els calamars... 5 minuts d'una banda i 5 de l'altra... un cop marcats vaig afegir caldo de peix de l'àrea (de guissona... reverència off), i  vaig deixar una mitja hora fent xup xup (no cal cobrir tots els calamars amb el suc de peix... en cobrir l'olla, els vapors van fent la resta... jo igualment li vaig fer la volta en un moment determinat). Cap al minut 20 vaig afegir un rajolí de verdejo... que va ser el vi que va acompanyar el dinar!


Pas número 5: menjar. Bon profit! :o)


2 comentarios:

  1. I te'ls vas menjar tu soleta?
    Aish... Això demanava companyia! :o)
    Segur segur que et van sortir bons... si vas deixar el plat net!!!
    B7s

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Acompanyada, acompanyada!!!

      Si, si... mooooolt booonsssss!!! :D

      Eliminar